Friday, September 10, 2010

မဂၢသစၥာ


မဂၢသစၥာ
                             မဂၢသစၥာကို ျမင္သိသျဖင့္ အကိရိယဒိ႒ိ ခ်ဳပ္ရပံုကိုျပသည္မွာ
                                      မဂၢဉာဏံ အကိရိယဒိ႒ႎ နိ၀ေတၱတိ၊
                        ကသၼာ အတၱကာရကႆ ပစၥကၡ ဒႆနေတာ။
                   မဂၢဉာဏံ၊ မဂၢသစၥာကို သိေသာဉာဏ္သည္၊ အကိရိယာဒိ႒ႎ၊ အကိရိယဒိ႒ႎ(၀ါ)
ကံကိုျပဳျခင္း၌ အက်ိဳးအျပစ္မရွိဟု ကံ၏အက်ိဳးကိုတားျမစ္၍ယူေသာ အကိရိယာဒိ႒ိကို၊
နိ၀ေတၱတိ၊ နစ္ေစ၏။ ကသၼာ၊ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟူမူကား၊ အတၱကာရကႆ၊
မိမိျပဳေသာအမႈ၏ (၀ါ) ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစသည့္ ကိေလသာခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈတို႔
ေၾကာင့္ ရအပ္ေသာနိဗၺာန္သုခအက်ိဳးကို၊ ပစၥကၡဒႆနေတာ မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္
ျမင္သိသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္း။
                   မဂ္ဆိုသည္မွာ ေလာကီမဂ္၊ ေလာကုတၱရာမဂ္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေၾကာင္း ၀ိသုဒၶိမဂ္
အ႒ကထာတြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။
                             မေဂၢါတိ ေလာကိယ ေလာကုတၱရ၀ေသန ဒု၀ိဓံ ေဟာတိ၊
                        တတၳေလာကိယ စိတၱသမၸယုတၱံ မဂၢံ ေလာကိယံ၊
                        ေလာကုတၱရစိတၱ သမၸယုတၱံ မဂၢံ ေလာကုတၱရႏၲိ။
                   မဂၢါတိ ဧတၳ၊ မဂ္ဟူေသာ ဤအပုဒ္၌။ ေလာကိယ၊ ေလာကုတၱရ၀ေသန၊
ေလာကီမဂ္ ေလာကုတၱရာမဂ္တို႔၏ အစြမ္းျဖင့္။ ဒု၀ိဓံ၊ ႏွစ္ပါးအျပားရွိသည္။ ေဟာတိ၊
ျဖစ္၏။ တတၳ၊ ထိုႏွစ္ပါးတို႔တြင္ ေလာကိယ စိတၱသမၸယုတၱံ၊ ေလာကီမဟာ
ကုသိုလ္ဉာဏ သမၺယုတ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္သည္၏ အစြမ္းျဖင့္ျဖစ္ေသာ (၀ါ) ၀ိပႆနာစိတ္
ႏွင့္ယွဥ္ေသာမဂၢံ၊ မဂ္သည္။ ေလာကိယံ၊ ေလာကီမဂ္မည္၏။ ေလာကုတၱရ
ေလာကုတၱရံ၊ ေလာကုတၱရာမဂ္မည္၏။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ ဒ႒ဗၺံ၊ မွတ္အပ္၏။
                   ဆိုလိုသည္မွာ မဂၢင္ရွစ္ပါးသည္ မဂ္ေလးပါးႏွင့္ ယွဥ္ဆဲခဏတြင္ ေလာကုတၱရာမဂ္
မည္၏။ တစ္နည္း သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼယသကၤပၸ အစရွိေသာမဂၢင္ရွစ္ပါးသည္ ေသာတာ
ပတၱိမဂ္၊ သကဒါဂါမိမဂ္အစရွိေသာ မဂ္ေလးပါးႏွင့္ ယွဥ္ဆဲခဏတြင္ ေလာကုတၱရာမဂ္
မည္၏။ ေလာကီ၀ိပႆနာစိတ္ (၀ါ) ေလာကီမဟာကုသိုလ္ဉာဏ သမၼယုတ္စိတ္ႏွင့္
ယွဥ္ေသာ သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤပၸ အစရွိေသာမဂၢင္ရွစ္ပါးသည္ ေလာကီမဂ္မည္၏။
အေၾကာင္းမူကား ေလာကီစိတ္သည္ မဂ္ကိစၥေလးပါးကို မျပီးစီးႏိုင္။ ေလာကုတၱရာမဂ္
စိတ္မွာသာလွ်င္ မဂ္ကိစၥေလးပါးကို ျပီးစီးႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာ ေသာတာပန္တည္ျပီးေသာ
ပုဂိ္ၢဳလ္တစ္ဦးသည္ အထက္သကဒါဂါမိမဂ္ကို ရရန္အားထုတ္စဥ္မွာ ေလာကီမဂ္မည္၏။
ကုသိုလ္ ဉာဏသမၼယုတ္ႏွင့္ပင္ အားထုတ္ရပါသည္။ အားထုတ္ဖန္မ်ားသျဖင့္ သကဒါဂါ
မိမဂ္စိတ္ျဖစ္ေသာအခါမွသာ ေလာကုတၱရာမဂ္ဟု မွတ္ရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သစၥာ
ေလးပါးကို ျမင္သိရာ၌ သုတသိ ဒိ႒ိသိႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ အ႒ကထာဆရာက ထပ္ေလာင္း၍
ရွင္းျပပါေသးသည္။
                   ဒု၀ိဓဥၥ၊ သစၥဉာဏ္၊ အႏုေဗာဓဉာဏဥ္ၥ၊ ပဋိေ၀ဓဉာဏဥၥ၊ တတၳအႏုေဗာဓဉာဏံ၊
                ေလာကိယံ၊ အႏုႆ၀ါဒီ ၀ေသန၊ နိေရာေဓါမေဂၢဏ၊ ပ၀တၱတိ။ ပဋိေ၀ဓဉာဏံ
                ေလာကုတၱရံ နိေရာဓံ အရမၼဏံ ကတြာ ကိစၥေတာစတၱာရိ သစၥာနိပဋိ၀ဇၩတိ
                ယထာဟ၊ ေယာ ဘိကၡေ၀ ဒုကၡံ ပႆတိ၊ ဒုကၡံသမုဒယံမၸိပႆတိ၊  
                ဒုကၡနိေရာဓမၸိပႆတိ၊ ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနိပဋိပဒမၸိ ပႆတိ တိ သဗၺံ ၀တၱဗၺံ။
                သစၥာဉာဏ္၊ သစၥာေလးပါးကို သိေသာဉာဏ္သည္  အႏုႆ၀ါဒီ၀ေသန၊
တစ္ဆင့္ၾကားသုတ၏ အစြမ္းျဖင့္သိေသာ အႏုေဗာဓဉာဏဥ္ၥ အႏုေဗာဓဉာဏ္သည္
လည္းေကာင္း(၀ါ) ေလာကီမဟာကုသိုလ္ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ျဖင့္ သိျခင္းလည္းေကာင္း
ထိုးထြင္း၍ သိေသာမဂ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ပဋိေ၀ဒဉာဏ္လည္းေကာင္း။ ဣတိ၊ ဤသို႔။
ဒု၀ိဓံ၊ ႏွစ္ပါးအျပားရွိသည္။ ေဟာတိ၊ ျဖစ္၏။ တတၳ၊ ထိုႏွစ္ပါးတို႔တြင္။ အႏုေဗာဓ
ဉာဏ္၊ သုတအားျဖင့္ ေဟာၾကားသိေသာဉာဏ္သည္ နိေရာေဓစ၊ နိဗၺာန္၌လည္းေကာင္း။
မေဂၢစ၊ မဂ္၌လည္းေကာင္း။ အႏုႆ၀ါဒီ၀ေသန တစ္ဆင့္ၾကား၏အစြမ္းျဖင့္။ ပ၀တၱတိ၊
ျဖစ္၏တသၼာ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကိယံ၊ ေလာကီမဟာကုသုိလ္ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ျဖင့္
သိေသာေၾကာင့္။ ေလာကီမွ်သာတည္း။ ေလာကုတၱရံ၊ ေလာကုတၱရာျဖစ္ေသာ။ ပဋိ
ေ၀ဓဉာဏံ သစၥာေလးပါးကို မဂ္စိတ္ႏွင့္တကြ ထုိးထြင္း၍ သိေသာဉာဏ္သည္ (၀ါ)
မဂ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ သစၥာဉာဏ္သည္။ နိေရာဓံ ဒုကၡနိေရာဓ၊ အဇာတ အပ၀တၱ၊
အႏုပၸါဒ၊ အသခၤတနိဗၺာန္ကို အာရမၼဏံကတြာ၊ ခ်ဳပ္ေသာ၊ ျဖစ္ျခင္းကင္းေသာသေဘာကို
အာရမၼဏိက မဂ္စိတ္ျဖင့္ အာ႐ံုျပဳ၍။ ကိစၥေတာ၊ ကိစၥအားျဖင့္။ စတၱာရိသစၥာနိ၊
သစၥာေလးပါးတို႔ကို။ ပဋိ၀ိဇၩတိ၊ ထိုးထြင္းသိ၏။ ယထာဟ၊ ဘုရားရွင္ အဘယ္ကဲ့သို႔
ေဟာေတာ္မူသနည္းဟူမူကား။ ဘိကၡေ၀၊ ရဟန္းတို႔။ ေယာ၊ အၾကင္ပုဂိ္ၢဳလ္သည္
ဒုကၡံ၊ ျဖစ္ျခင္း ရွိသမွ်႐ုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရ ဒုကၡတရားကို။ ပႆတိ၊ သိအပ္ေသာကိစၥမရွိ
၏ဟု ျမင္သိ၏။ ေသာ၊ ထိုပုဂိ္ၢလ္သည္။ ဒုကၡသမုဒယံပၸိ၊ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယ
သစၥာတဏွာကိုလည္း။ ပႆတိ၊ ပယ္အပ္ေသာကိစၥရွိ၏ဟု ျမင္သိ၏။ ဒုကၡနိေရာဓမၸိ၊
ဒုကၡခ်ဳပ္ေသာ၊ အဇာတ၊ အပ၀တၱ အႏုပၸါဒ၊ အသခၤတနိဗၺာန္ကိုလည္း ပႆတိ၊
မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ေသာ ကိစၥရွိ၏ဟု ျမင္သိ၏။ ဒုကၡနိေရာဓ ဂါမိနီပဋိပဒမၸိ သမာဒိ႒ိေသာ
အ႒ဂႌမဂ္ကိုလည္း ပႆတိပြားအပ္ေသာ ကိစၥရွိ၏ဟု ျမင္သိ၏။ ဣတိ၊ ဤသို႔။
သဗၺံ၊ အလံုးစံုေသာ ကိစၥတို႔၏ ျပီးစီးျခင္းကို။ ၀တၱဗၺံ၊ ဆိုအပ္၏ (၀ါ) ေဟာအပ္၏။
                   ဤကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ၀ိသုဒိ္ၶမဂ္ အ႒ကထာ၏ ရွင္းျပခ်က္သည္ ေအာက္ပါအဘိဓမၼာ
ပိဋကသစၥယမိုက္က်မ္းတြင္ ေဟာေတာ္မူထားသည္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီသည္ဟုဆိုရပါမည္။
                   မေဂၢါ မဂၢသစၥံႏၲိ၊ မဂ္မည္ေသာတရားသည္ မဂၢသစၥာမည္သေလာဟု ဗုဒၶ
ဘုရားရွင္သည္ ေမးခြန္းထုတ္ေတာ္မူ၍ ၎င္းပင္ ျပန္ေျဖေတာ္မူသည္မွာ (မဂၢသစၥံ
႒ေပတြာ အ၀ေသေသာ မေဂၢါ နမဂၢသစၥံ၊ မဂၢသစၥံ မေဂၢါေစ၀မဂၢသစၥဥ္ၥ မဂၢသစၥံ၊
မဂၢသစၥာကို။ ႒ေပတြာ ခ်န္လွပ္၍။ အ၀ေသေသာ၊ ႂကြင္းေသာ။ မေဂၢါ။ မဂ္သည္။
နမဂၢသစၥံ၊ မဂၢသစၥာမမည္။ မဂၢသစံ္ၥ၊ မဂၢသစၥာသည္။ မေဂၢါေစ၀၊ မဂ္လည္းမည္၏။
မဂၢသစၥဥ္ၥ၊ မဂၢသစၥာလည္းမည္၏။
                   ဤ၌ မဂ္ဆိုသည္မွာ၊ ပဥ္ၥဂိကမဂ္ ပ႒ဂိကမဂ္ဟူေသာ ကာမ၊ ႐ူပ၊ အ႐ူပ
ေလာကီမဂ္ႏွင့္ ဖိုလ္ေလးပါးႏွင့္ ယွဥ္သည့္ မဥ္ၥဂိကမဂ္ အ႒ဂိကမဂ္မ်ားကို ယူရပါမည္။
                             မဂၢသစၥာကား ေသာတာပတၱိမဂ္ သကဒါဂါမိမဂ္ အနာဂါမိမဂ္ အရဟတၱမဂ္အစရွိေသာ
မဂ္ေလးပါးႏွင့္ ယွဥ္သည့္ အ႒ဂိကမဂ္ကို ယူရပါမည္။

No comments:

Post a Comment