Friday, September 10, 2010

နိေရာဓသစၥာ


နိေရာဓသစၥာကို ျမင္သိသျဖင့္ သႆတဒိ႒ိ ခ်ဳပ္ရပံုကိုအ႒ကထာဆရာဆိုထားသည္မွာ-
                              နိေရာဓသစၥာ
                                      နိေရာဓဉာဏံ သႆသဒိ႒ႎ နိ၀ေတၱတိ
                             ကသၼာ ေဟတုနိေရာေဓါ
                             ဖလနိေရာေဓါတိ ဒႆနေတာ။
                   နိေရာဓဉာဏံ၊ ဇာတိစေသာ ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ အဇာတိနိဗၺာန္ကို သိျမင္ေသာ
နိေရာဓဉာဏ္သည္။ သႆတဒိ႒ႎ သတၱ၀ါရွိ၏။ ဘယ္ေတာ့မွ မေသဟုယူေသာ
သႆတဒိ႒ိကို နိ၀ေတၱတိ၊ နစ္ေစ၏ ကသၼာ၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဟူမူကား။ေဟတုနိေရာဓါ
ဖလနိေရာေဓါတိ ဒႆနေတာ၊ ကံစေသာ အေၾကာင္းတို႔ခ်ဳပ္သျဖင့္အက်ိဳး၀ိပါက
ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းသည္ဟု ျမင္သိသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္း။
                   နိေရာဓသစၥာႏွင့္ ပတ္သတ္၍ သစၥာယမိုက္မွာေဟာေတာ္မူသည့္ နိေရာဓအေၾကာင္းသည္
အလြန္မွတ္သားစရာေကာင္းပါသည္။
                                      နိေရာေဓါ နိေရာဓသစၥံႏၲိ
                        နိေရာဓသစၥံ ဌေပတြာ အ၀ေသေသာ
                        နိေရာေဓါ နနိေရာဓသစၥံ
                        နိေရာဓသစၥံ နိေရာေဓါေစ၀ နိေရာဓသစၥဥၥ။
                   အဓိပၸါယ္က နိေရာဓမည္ေသာ တရားသည္ နိေရာဓသစၥာ (နိဗၺာန္) မည္ပါလားဟု ေမးခြန္းထုတ္ေတာ္မူပါသည္။ ၎င္းေမးခြန္းကို ျမတ္စြာဘုရားပင္ ျပန္ေျဖေတာ္မူပါသည္။
                   နိေရာဓသစၥံ၊ နိေရာဓသစၥာကို။ ဌေပတြာ၊ ခ်န္လွပ္၍။ အ၀ေသေသာ၊ ႂကြင္း
ေသာ။ နိေရာေဓါ၊ နိေရာဓဟူေသာ တရားသည္။ နနိေရာဓသစၥံ၊ နိေရာဓသစၥာမမည္။
နိေရာဓသစၥံ၊ နိေရာဓသစၥာဟူေသာတရားသည္။ နိေရာေဓါေစ၀၊ နိေရာဓတရားလည္း
မည္၏။ နိေရာဓသစၥဥ္ၥ နိေရာဓသစၥာလည္းမည္၏။
                   ဤ၌ ကာမကုသိုလ္သည္ ပယ္အပ္ေသာ ကိေလသာ၏ သဘာ၀ဟု
ဆိုအပ္ေသာ တဒဂၤနိေရာဓ၊ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္သည္ ပယ္အပ္ေသာနီ၀ရဏတို႔၏
အဘာ၀ဟုဆိုအပ္ေသာ ၀ိကၡမၻနနိေရာဓ။ မဂ္သည္ ပယ္အပ္ေသာကိေလသာ၏
အဘာ၀ဟုဆိုအပ္ေသာ သမုေစၧဒနိေရာဓ၊ ဖိုလ္သည္ ပယ္အပ္ေသာကိေလသာ၏
အဘာ၀ဟုဆိုအပ္ေသာ ပဋိပႆဒၶိနိေရာဓ စိတ္ေစတသိက္တို႔၏ ဘင္ဟုဆိုအပ္ေသာ
ခဏနိေရာဓ အစရွိသည့္ နိေရာဓသာမည္၏။ နိဗၺာန္ဟုဆိုအပ္ေသာ နိေရာဓ
သစၥာလည္းရ၏။
                   ဤသို႔ဆိုေသာ္ နိေရာဓႏွင့္ နိေရာဓသစၥာကို ခြဲရလိမ့္မည္။ အက်ဥ္းအားျဖင့္
ေျပာရလွ်င္၊ နိေရာဓသည္ စိတ္ေစတသိက္နီ၀ရဏတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းကိုရ၏။ နိေရာဓသစၥာ
သည္ နိ၀ရဏ ကိေလသာတို႔ခ်ဳပ္၍ ေတြ႕ရေသာ သုခပရမတ္ကိုရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္
မဟာကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ဆဲခဏ၌ ဆိုင္ရာကိေလသာတို႔ခ်ဳပ္ျခင္းသည္၊ တဒဂၤနိေရာဓမည္
၏။ ေတြ႕ရေသာ သုခပရမတ္က တဒဂၤနိဗၺာန္မည္၏။ မဟဂၢဳတ္စိတ္တို႔ ျဖစ္ခိုက္
နီ၀ရဏတို႔ ခ်ဳပ္ျငိမ္းၾက၏။ ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းကား ၀ိကၡမၻနနိေရာဓ ခ်ဳပ္၍ေတြ႕ရေသာ
သုခဓါတ္ ပရမတ္က ၀ိကၡမၻနနိဗၺာန္။ ဤကား ေလာကီနိဗၺာန္ ေလာကနိဗၺာန္ပါဘဲ။
နိဗၺာန္အစစ္မဟုတ္ေသးပါ။ မဂ္စိတ္ျဖစ္ခိုက္ ဆိုင္ရာကိေလသာ ျဖစ္ပ်က္၍ ခ်ဳပ္၏။
ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းသည္ သမုေစၧဒနိေရာဓ ခ်ဳပ္၍ေတြ႕ရေသာ သုခပရမတ္က သမုေစၧဒနိဗၺာန္၊
နိေရာဓသစၥာပါပဲ။ နိဗၺာန္အစစ္ပါ။ ဖိုလ္ေဇာျဖစ္ခိုက္ ဆိုင္ရာကိေလသာတို႔ ခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး
ျဖစ္ေလသည္။ မရွိျခင္းအဘာ၀ (၀ါ) ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းက ပဋိပႆဒၶိနိေရာဓ၊ ေတြ႕ရေသာ
သုခပရမတ္က ပဋိပႆဒၶိနိဗၺာန္ နိေရာဓသစၥာ နိဗၺာန္အစစ္အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔
ခြဲျခား၍ သိရပါမည္။ ဤနိဗၺာန္သည္ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းမရွိ အျမဲျငိမ္ေနေသာေၾကာင့္
နိေရာဓလည္းမည္၏။ ကိေလသာတို႔ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာမွန္ေသာေၾကာင့္ နိေရာဓလည္းမည္၏။
စိတ္ေစတသိက္တို႔၏ ႐ိုး႐ိုးဘင္ခဏ၌  ခ်ဳပ္ျခင္းကိုကား ခဏနိေရာဓဟု ေခၚပါသည္။
                   ဤကဲ့သို႔ နိေရာဓႏွင့္ နိေရာဓသစၥာ ရွင္းလင္းခြဲျပျခင္းကို အဘိဓမၼာ အေျခခံ
နည္းသူတို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ ခဲယဥ္းလိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ ဤေနရာ၌
ယခုေျပာျပသည္ထက္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ရွင္းျပဖို႔ရန္ အေျခအေနအရ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
စိတ္၀င္စားသူမ်ားအား အဘိဓမၼာ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ဆရာသမားမ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာ
ၾကပါရန္ တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment